Kastanjelaan 6,
2982 CM Ridderkerk

Doorgroeier Kévin van Gils: Van stage op de servicedesk naar eerste detachering opdracht

Netflex > Blog > Doorgroeier Kévin van Gils: Van stage op de servicedesk naar eerste detachering opdracht

Wat is je affiniteit met IT?

Het begon eigenlijk zo. Mijn ouders hadden een nieuwe laptop aangeschaft, dus er bleef een oud speeltje over, wat mijn eerste project werd. Eerst even uit elkaar halen om te zien wat er eigenlijk onder al dat plastic zat, en vervolgens (met veel moeite) deze weer aan de praat proberen te krijgen. Na dit experiment wilde ik meer, zo ging ik verder met telefoons uit elkaar schroeven en servers opzetten voor spellen die ik speelde met vrienden.

Nadat ik mijn VMBO aan het Dalton Lyceum had afgerond, ben ik gestart met mijn MBO opleiding Medewerker Beheer ICT.

Hoe ben je bij Netflex terecht gekomen?

Een vriend van mij waar ik al eerder mee heb samengewerkt, was al in dienst bij Netflex.

Netflex was tevens opzoek naar stagiaires en daar heb ik natuurlijk gebruik van gemaakt!

Hoe zag de start bij Netflex eruit en wat waren je eerste werkzaamheden?

Ik ben begonnen op de afdeling Managed Services als 1e lijn medewerker. De eerste week ben ik begonnen met het nakijken van meldingen, om te leren hoe je meldingen goed moet aanmaken, bijwerken en afronden. Vervolgens ben ik na circa 2 weken een aantal meldingen op gaan pakken en ging ik gebruikers ondersteunen via de telefoon. Ook mocht ik meekijken met de dagelijkse controle die wij uitvoeren op de omgeving van een aantal klanten. De variërende werkzaamheden en het vele contact met klanten en collega’s houdt het werk op een Servicedesk uitdagend en verfrissend.

In de loop van mijn stage periode werd mij na een aantal maanden een contract aangeboden, hier was ik natuurlijk super blij mee! Na mijn stage kwam ik er na 2 weken op school te zijn achter, dat ik een stuk meer kon leren bij Netflex. Hierom heb ik mijn 2e en tevens laatste jaar van mijn studie omgezet naar werken en leren, zodat ik direct kon beginnen bij Netflex. Naast het werk heeft Netflex mij ook extra certificeringen mogelijkheden aangeboden. Deze kans kon ik natuurlijk niet laten schieten. Zo ben ik momenteel bezig om mijn ITIL-certificaat te behalen.

Ik vind het gaaf om te zien dat Netflex zo investeert in hun eigen medewerkers doormiddel van het aanbieden van opleiding- en certificeringsmogelijkheden.

Waar ben je momenteel mee bezig?

Tijdens een werkoverleg begon mijn leidinggevende over het idee om een medewerker te detacheren bij één van onze klanten. Dit vond ik een interessante uitdaging die ik met beide handen heb aangegrepen. Een week later mocht ik beginnen op mijn eerste externe opdracht.

Hier voer ik ongeveer dezelfde werkzaamheden uit als bij Netflex, zoals meldingen oppakken, gebruikers ondersteunen, etc. Ik vind het zelf een hele toffe ervaring om daar te werken, omdat ik hier in aanraking kom met andere systemen, werkwijzen, gebruikers en ICT medewerkers.

Ik ben blij dat Netflex mij de kans/het vertrouwen heeft gegeven om deze stap te maken en hoop mijzelf zo door te blijven ontwikkelen in het IT-vakgebied.

Waar wil je naar toe binnen Netflex?

Ik wil graag doorgroeien naar de rol van Consultant.

Dit lijkt mij het leukste gedeelte in het vak van ICT, omdat je ook hier uitdaging blijft houden, je nog meer in contact bent met klanten. Het adviseren en meedenken over nieuwe oplossingen en ondersteunen bij het opzetten van nieuwe omgevingen. Allemaal dingen die ik in de toekomst graag wil leren en doen.

2 Responses
  1. Annemarie

    En hij doet het fantastisch! Hij zit op bij mij op opdracht. Hij straalt rust uit, weer waar hij het over heeft en is als smeerolie van het team!

  2. Marcel

    Mooie omschrijving ‘smeerolie van het team’. Ken Kévin toevallig. Als of wanneer personeel de belangrijkste activa van een bedrijf is, wil je dergelijk, sorry voor mijn woordkeuze Kévin, in het kwadraat. En niet alleen om zijn stralend voorkomen. Goeie vent om te ontmoeten!

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.